tiistai 25. joulukuuta 2018

Joulusta

Tänään vietimme joulupäivää. Itse kävin päivällä joulupäivän jumalanpalveluksessa. Muuten olen joulua viettänyt yksin kotona.

Me kristityt pidämme joulua Jeesuksen syntymäjuhlana. Raamatussa Jeesuksen syntymästä kerrotaan Matteuksen ja Luukkaan evankeliumeissa, mutta niissä ei missään kohtaa mainita mihin vuodenaikaan Jeesus oikeasti syntyi. 
No, Hän tietää itse syntymänsä ajankohdan ja ehkä kertoo sen meille kun tulee takaisin.

Raamatussa kielletään pystyttämästä mitään puita, koska sellainen on epäjumalien palvontaa.

Älä pystytä itsellesi asera-karsikoita, älä mitään puuta, Herran, sinun Jumalasi, alttarin viereen, jonka itsellesi teet, älä myöskään pystytä itsellesi patsasta, sillä niitä Herra, sinun Jumalasi, vihaa. (Viides Mooseksen kirja, luku 16, jakeet 21-22.)

Kuitenkin on sinussa löydetty myös hyvää, sillä sinä olet hävittänyt aserat maasta ja kiinnittänyt sydämesi Jumalan etsimiseen. (Toinen aikakirja, luku 19, jae 3.)

Vaikka joulukuusen sanotaankin kristillisessä joulussa kuvastavan elämänpuuta, ei Jumala ole kehoittanut meitä sellaista laittamaan. Omasta mielestäni joulukuusi ei kuulu kristilliseen jouluun, kuten ei myöskään joulupukki eivätkä tontut. 
Mitä mieltä Herra itse on joulukuusesta, varmaan senkin saamme sitten aikanaan kuulla.

Elävän Jumalan, Herran Jeesuksen Kristuksen, palvomiseen emme tarvitse mitään koriste-esineitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti