torstai 11. toukokuuta 2017

Äitienpäivä

Sunnuntaina 14.5 vietämme Äitienpäivää.

Minun äitini on jo poisnukkunut ja meillä on ollut tapana aina Äitienpäivänä käydä viemässä kukkia hänen haudalle. Tänä keväänä valitettavasti räntäsateiden takia emme pääse haudalla käymään, koska siellä on nyt niin märkää. Sen sijaan käyn muistamassa poisnukkuneita äitiäni ja mummojani sunnuntaina kirkossa pidettävässä äitienpäiväjuhlassa.

Minulla ei lapsia ole, joten en itse ole äiti. Minullahan ei ole edes miestäkään. Ei ole ollut ainuttakaan seurustelukumppania koko tähän astisen elämäni aikana. Mutta Herra on osoittanut minulle erään, joka on minun tuleva elämänkumppani, ja Hän on ilmoittanut myös ettei suhteemme alkutaival tule olemaan helppo. Herra on kanssani joka hetki ja Hänen avullaan selviän kaikista vastoinkäymisistä.

Vaikka minulla ei lapsia olekaan, enkä tiedä tulenko koskaan synnyttämään, voin minä silti olla äiti. Sillä itse Herramme Jeshua Messias on sanonut: 

Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?" Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni! Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."  (Evankeliumi Matteuksen mukaan, luku 12, jakeet 48 - 50.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti