perjantai 28. huhtikuuta 2017

Vappu

Maanantaina 1.5 vietetään vappua, kansainvälistä työväen juhlapäivää.
Vappupäivänä työssäkäyvät ja opiskelijat ryyppäävät ja rellestävät, ja jopa lapsetkin saavat maistella alkoholipitoisia juomia.
Mikä ilonpäivä vappu onkaan Saatanalle!
Minä en kuulu opiskelijoihin enkä työväkeen, joten siinä mielessä vapun juhliminen ei minulle kuulu. Ja Saatana pysyköön minusta kaukana!

Vappuna vietetään myös Valpurgin muistopäivää. Valpurg oli englantilainen katolinen "pyhimys", joka eli 710 - 779.
Minulle ainut pyhä on Jeshua Messias, joten ei kuulu tämäkään vapun viettotapa minulle.

Uskovana minulle ainut hyvä tapa viettää vappua on kiittää Kaikkivaltiasta Herraa kevään tulosta. Jos sää on ollut vappupäivänä hyvä, olen käynyt ulkoilemassa. Jos ulos ei ole menemistä, voi vaikka katsoa jonkin hyvän uskonnollisen tai muun sopivan elokuvan, kuunnella hyvää musiikkia tai lukea hyvää kirjaa. Tai voi vain hiljentyä rukoilemaan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti